Bra belöningar efter hårda träningspass

När du har legat i och gett allt du har, förtjänar du något positivt och härligt som belöning. Frågan är vad du kan belöna dig med och vad du borde undvika. 

Mat

Om du tidigare har haft problem med mat ska du inte använda mat som belöning. Din hälsa är det viktigaste och det innebär att hålla sig borta från de dåliga vanorna. Har du inga problem med mat kan du så klart unna dig något gott. Din matsmältning och kaloriförbränning är på topp efter ett hårt pass så du måste äta något i vilket fall som helst. Här är det alltså lättare för kroppen att äta något med lite mer kalorier eller socker än vanligt.

Massage

Ett besök till en naprapat för en genomgående massage eller justering ser till att du inte blir spänd eller skadar kroppen. En mjuk kropp är lättare att träna och bygga upp. Och alla älskar en härlig massage! Har du ett problemområde med kroppen borde du ha en stående tid hos en naprapat. De kan göra justeringar och undersöka dig så att problemet inte leder till en skada.

Fritid

Efter ett hårt pass förtjänar du att vara ledig. Gå inte hem och ta fram dammsugaren eller börja laga storkok för nästa vecka. Lägg dig ned i soffa, ta ett långt bad eller börja läsa en bok. Nu har du tid att vila och göra precis vad du vill. Ibland är det tillräckligt med belöning för att gå tillbaka till gymmet nästa dag och göra samma sak igen.